A Tesco az élen, de a tavalyi első helyezett nem vett részt a versenyben

A Tesco bonyolította a legnagyobb fogalmat a tavalyi évben Magyarországon 57 hipermarketjében, 9 szupermarketjében és 23 S-Market áruházában.
A Mai Piac című kereskedelmi szaklap becslése szerint 470 milliárd forintos forgalmat ért el. A második helyre 455,7 milliárddal a Metro, a Spar, az Interspar, valamint a Kaiser's üzleteket ellátó Metspa beszerzési társulás került, míg a harmadik a Coop-Hungary lett 375 milliárddal.

2004-ben még a CBA szerepelt az első helyen, azonban idén már fel sem tűnik az összeállításban, mivel a társaság nem kívánt részt venni a listán. Meglepőn jól szerepelt a Lidl, ugyanis 50 milliárd forint feletti forgalma a 11. helyhez volt elegendő. Az Auchan 186 milliárdos árbevételt hozott össze, így 2004-es hetedik helyezésén egyet javítva tavaly már hatodik volt, pedig mindössze 10 üzletet működtet hazánkban.

Csökkent ugyanakkor a forgalma a nemrégiben tulajdonosváltáson átesett Interfructnak valamint a Cora, a Match és a Profi üzletek közös beszerzési társaságának a Proverának - derült ki a Népszabadság mai számából.

Az ACNielsen piackutató tanulmánya eközben arra mutat rá, hogy a vevők elsősorban a kis alapterületü, 50 négyzetméteresnél is kisebb boltoktól pártoltak el, s csak azok kis üzletek tudták állni a versenyt, amelyek valamelyik hazai lánchoz (CBA, Coop, Reál) csatlakoztak. Szalóky Tóth Judit, az AC Nielsen igazgatójának várakozásai szerint a hipermarketek tovább fogják növelni részesedésüket a jövőben, de a bővülés lassabb lesz az eddig megszokottnál. Igazi áttörésre a szűk kínálattal, de rendkívül alacsony árakkal dolgozó diszkontboltok esetében lehet számítani.

(Forrás:www.tozsdeforum.hu)