Interjú Rigó Csabával, Zala Megye Kormánymegbízottjával

Rigó Csaba, a Zala Megyei Kormányhivatal Kormánymegbízottja szerint zökkenőmentesen zajlott a megyében az átállás, és a Kormányablakok bemutatkozása is jól sikerült.

 Rigó Csaba,


- Január 1-én megalakultak a Megyei Kormányhivatalok. Zala megyében hogyan ment az átállás? Összesen hány munkatárssal kezdték meg a munkát?
- Zala megyében zökkenőmentesen ment az átállás. Elsőként 2011. január 3-án  ünnepélyesen megnyitottuk a két Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálatot. Egyet Zalaegerszegen a megyeszékhelyen és egyet Nagykanizsán. A Zala Megyei Kormányhivatalban 718 munkatárssal kezdtük meg a munkát.

- Hogyan értékelné az elmúlt másfél havi munkát? Mit sikerült elérni, és mi az, ami még Önök előtt áll a közeljövőben?
- Az elmúlt időszakban új szemléletben kezdtük meg az államigazgatás középszintjének működtetését. Ez az új szemlélet pedig nem más, mint a „jó  állam” kialakításának a megkezdése, amelyben az ügyintézés során egy pontosabb, precízebb és barátságosabb hivatallal kell találkoznia az adófizető állampolgárnak függetlenül attól, hogy milyen üggyel és a kormányhivatal melyik ügyfélszolgálatát keresi fel. Egyúttal átvilágítottuk a kormányhivatalba integrálódó területi államigazgatási szerveket és feltártuk azokat a területeket, ahol azonnali beavatkozásra volt szükséges.

A Zala Megyei Kormányhivatalban is cél a takarékos, hatékony működés

A Zala Megyei Kormányhivatalban is cél a takarékos, hatékony működés


Számos olyan döntést hoztam (szerződést mondtam fel), amely már rövidtávon megtakarítást hozhat. Például nem külön gépjármű biztosításával, hanem összehangoltan oldjuk meg a vezetők szakmai megbeszélésekre történő eljutását. Előkészítettük a kormányhivatal elemi költségvetését, amely biztosítja majd az idei működést. A közeljövőben további előttünk álló feladat, hogy az ügyfélbarát szemlélet mellett a kiinduló állapothoz képest egy takarékosabb és hatékonyabb működést valósítsunk meg.

Kormányablak


- A Kormányablakok szintén  több, mint egy hónapja működnek. Az Önök megyéjében mik a tapasztalatok?
- Az állampolgárok beszámolói alapján elmondhatjuk, hogy jól sikerült a Kormányablakok bemutatkozása. Kellemes környezetben hosszított nyitva tartással 8:00-tól 20:00-ig fogadják az állampolgárokat az Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálatok. A Kormányablakokba betérők jónéven vették az udvarias kiszolgálást és azt, hogy nincs elutasított ügyfél. Az ügyfélszolgálaton dolgozó kormánytisztviselők igyekeznek érdemben és gyorsan segíteni. Főként a terhességi gyermekágyi segély, a gyed, a családtámogatási ellátások és az elektronikus tulajdoni lap másolatának ügyében keresik fel az ügyintézőket, de nem ritkák az elektronikus ügyfélkapu létesítésével kapcsolatos megkeresések sem.


MConet - Kovács Tünde

Zalaegerszeg Online: www.zalaon.hu