Már működik az APEH Contact Center

Az APEH egységes telefonos és e-mailes tájékoztatási rendszerét kiszolgáló Contact Center 2006. július 6-án kezdte meg működését.
Kormányzati törekvés, hogy a közszférában hosszú távon egykapus ügyfélszolgálatok valósuljanak meg.

Az egykapus ügyfélszolgálat egységes megvalósításához kapcsolódik az APEH-nál létrehozott Contact Center (CC), melynek célja egy olyan megoldás bevezetése volt, mellyel az ügyfelek tömeges megkereséseit az APEH a közszolgálati szférában példaértékű színvonalon tudja kezelni. A CC kezeli mind a tájékoztatást kérő hívásokat, mind pedig a tájékoztatást kérő elektronikus megkereséseket. A megkereséseket az országos ügyfélkapcsolati rendszer egyszerre 350 ügyfélszolgálati munkahelyen képes kiszolgálni.

A bejövő hívások egyetlen központi csatornán jutnak az APEH Contact Centerébe. Itt a CC hangos menüjének üdvözlő moduljába kerülnek a hívások, ahol a hívók a szolgáltatás információkat megismerhetik, valamint általános tájékoztatást kapnak.

Az üdvözlő modul után a hívóknak a lakóhelyük/székhelyük irányítószáma alapján "azonosítaniuk" kell magukat.

Akik azonosították magukat, a főmenü témaköreiből választhatnak.

A főmenü témakörei:

- Elektronikus bevallás
- Adókötelezettség, adóigazgatás
- Adójog

Az APEH www.apeh.hu internetes honlapjáról feladott e-mailek, a tárgy megjelölése alapján a CC megfelelő szakmai csoportjához vagy szervezeti egységéhez kerülnek megválaszolás céljából, melyek 30 napos határidővel kerülnek teljesítésre. Fontos azonban megemlíteni, hogy amennyiben egy e-mailben az ügyfél több, eltérő tárgykörű kérdést tesz fel, több választ fog kapni, amelyek egyidejűsége nem biztosítható.

Az ügyfelek a rendszert telefonon a 06-40/ 42-42-42-es hívószámon, helyi hívásnak minősülő tarifával érhetik el. Mobil telefonról a 33-95-888-as szám billentyűzésével lehet, hálózaton belüli tarifával tájékoztatást kérni.

Az adóhivatal arra is felhívta a figyelmet, hogy a korábbi közvetlen hívószámok jelenleg még működnek ugyan, de a gyorsabb és kényelmesebb ügyfélkiszolgálás érdekében a CC szolgáltatásainak igénybe vételét javasolja. A helyi számok megszűnéséről - a későbbiekben - közleményt fog majd kiadni az APEH.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)

Szóljon hozzá!!!