36 milliós bírság a Tescónak a fogyasztók ismételt megtévesztése miatt

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. március 7-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a TESCO-GLOBAL Áruházak ZRt. ...

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. március 7-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a TESCO-GLOBAL Áruházak ZRt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A Versenytanács ezért 36 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást az jelentette, hogy egyrészt a hipermarketláncnál bizonyos - széles körű reklámkampányban meghirdetett - akciós termékei egyes áruházaiban már az akció kezdő napján sem voltak kaphatóak, vagy az alacsony készlet miatt rendkívül gyorsan elfogytak; másrészt az általa nyújtott árkedvezménnyel kapcsolatban valótlan tájékoztatást tett közzé; harmadrészt pedig egy termék vonatkozásában a "Csak a Tesco-ban kapható!" állítás szintén nem felelt meg a valóságnak.

A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy egy vállalkozás által közzétett akciós kiadványokkal, reklámokkal, tájékoztatókkal szemben fokozottan elvárható követelmény, hogy a fogyasztó pontos képet tudjon alkotni a felkínált termékekről, ajánlatokról, az akciók mibenlétéről. Az akciók ugyanis alkalmasak a fogyasztók áruházba történő "becsábítására", az áruházba becsábított fogyasztók vásárlásai pedig - figyelemmel egyebek között az áruház felkeresése kapcsán felmerült költségeikre - nem szorítkoznak az akcióban résztvevő termékekre. Ez a magatartás fogyasztókat von el a versenytársaktól.

A bírság összegének megállapítása során a GVH Versenytanácsa figyelemmel volt egyebek között arra, hogy a Tescóval szemben - hasonló típusú versenyjogi jogsértések miatt - már több alkalommal folytatott le versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal.

(Forrás:www.tozsdeforum.hu)