A dobozos sörök drágulnak leginkább

Közel egymilliárd forint többletkiadásra számítanak 2005-ben az újratöltési előírások bevezetése miatt az üdítőital- és ásványvíztöltő cégek...

Közel egymilliárd forint többletkiadásra számítanak 2005-ben az újratöltési előírások bevezetése miatt az üdítőital- és ásványvíztöltő cégek, pedig a nem újratölthető italcsomagolások után kivetett darab alapú új termékdíj csak több év alatt, fokozatosan válik igazán láthatóvá. A vásárlók leginkább a konzervsöröknél fogják megérezni a termékdíj hatását - írja a Világgazdaság.

Ennél a termékcsoportnál 16-17 forintos drágulást, a szénsavas üdítőknél 1,5-2,5 forintost, az ásványvizeknél pedig 25-30 filléres áremelkedést okoz az idén a nem visszaváltható csomagolású italok után kivetett darab alapú termékdíj újratöltésre vonatkozó része - tudta meg a lap az érintett ágazatok képviselőitől.

A december végén megjelenő rendelet értelmében a sörgyártóknál legalább 65, a szénsavas üdítőitalokat, valamint tartósítószert tartalmazó szénsavmentes üdítőitalokat készítő cégeknél öt, az ásványvíztöltőknél pedig egy százalékát kell a termékeknek újratöltési technológiával előállítani ahhoz, hogy mentességet lehessen kapni a termékdíj-törvény újratöltési passzusa alól. A cégek többsége ugyanakkor nem is álmodozhat a mentességi feltételek teljesítéséről, mivel egy újratöltésre alkalmas komplett gyártósor ára eléri a nyolcszázmillió forintot.

Az úgynevezett ú-díj 2005-ben az üdítőital- és ásványvízgyártóknak 1,2-1,3 milliárd darab értékesített műanyag palack után egymilliárdos többletterhet eredményez, mely tovább nő két év múlva, ugyanis 2007-től hat, majd 2009-től újabb hat százalékkal emelkednek az újratöltési előírások. Ugyanakkor a változás abból a szempontból kedvező a hazai sörgyártóknak, hogy csökkentheti a más európai uniós tagországból behozott dobozos sörök jelenlegi árelőnyét.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)