A legtöbbet még mindig kis boltokban vásárolunk

A háztartások negyven százaléka még mindig a kis boltokban hagyja ott a legtöbb pénzt élelmiszerre, míg hipermarketekben csak harmaduk vásárol. A diszkontok és a szupermarketek utánuk következnek
- derült ki a Gfk Piackutató Intézet vásárlói szokásokat vizsgáló tanulmányából.

A kis boltok előnye általában az, hogy közel van, míg a hipermarketek esetén az árakat és a választékot értékelik a vásárlók. A Gfk megállapítása szerint a vevők igényesebbé váltak valamely üzlet kiválasztásánál a tavalyi évhez képest, ugyanakkor a márkanév kevésbé értékes számukra.

Kiderült az is, hogy annál az üzletnél, ahol a legtöbbet vásárolnak, elsősorban a nyitva tartással elégedettek leginkább a vevők, kevésbé az áruk frissességével és minőségével, s legkevésbé általában az árszínvonallal vannak kibékülve.

A tanulmány szerint a kis boltokban elsősorban a kenyér és a péksütemény fogy, míg a hipermarketek slágere a mosó- és tisztítószer, a szupermarketé pedig a tej és tejtermék.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)