Az idén parfükökkel készül a Tesco Valentin-napra

A szerelmi sikerlista élén tavaly a desszertek és a Valentin napi növények szerepeltek. Idén ismét az illatoké lehet a főszerep - vélik a kereskedelmi szakemberek. Ennek megfelelően a Tesco a lehető legnagyobb választékkal készül meghódítani az áruházba látogatókat.
A karácsonyi csúcs után ismét egy kereskedelmi felfutást ígérő nap, mely kissé fellendítheti az év eleji eladási adatokat. Tavaly az áruházlánc a Valentin napi különlegességek közül konyakmeggy desszertből értékesített a legtöbbet, mely termékből idén is jelentős forgalmat vár a Tesco.

Idén a legnagyobb hangsúly a parfümökön van, melyekből az átlagos beszerzési mennyiséget felülmúló készleteket rendeltek az áruházlánc beszerzői. A Tesco egy különleges, Valentin napi szórólappal is fel kívánja hívni a figyelmet a parfümválasztékra és a nagyszerű árakra.

Az elmúlt évben nagy sikert arattak a Valentin napi növények, melyekből a Tesco áruházak több mint 14 ezer darabot értékesítettek. A különleges, feldíszített kompozíciók idén is kaphatóak.

Egy kis történelem

A "kereskedelmi összeesküvés" rosszindulatú teóriáját véglegesen cáfolja az a történelmi tény, amely szerint a Valentin-napi ajándékozás szokását nem a mai kereskedelmi mogulok, hanem az angol fiatalok honosították meg, mégpedig a XV. században. Miután a szigetországban divattá vált, hogy Valentinkor a fiatalok figyelmes ajándékokkal, versekkel köszöntsék egymást, Franciaországban - részben visszatérve a gyökerekhez - egy szív alakú piros dobozból húzták ki a fiúk és lányok leendő kedvesük nevét. Az 1700-as évektől jelennek meg Valentin-napi verseskötetek, az üdvözlőkártya pedig a XIX. században jött szokásba.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)