Egyre inkább az akciók hozzák lázba a vásárlókat

44 százalékra nőtt azok aránya - az 1999-ben mért 35 százalékról -, akik gyakran vásárolnak akciók alkalmával - derült ki a Gfk felméréséből.
A piackutató intézet szerint ennek az az oka, hogy egyre több fogyasztó számára elérhetők a modern bolttípusok - amelyek egyik fő marketing eszköze az akció és promóció -, ugyanakkor változnak a vásárlói szokások is.

A legkedveltebb vásárlást ösztönző eszköz az alacsonyabb ár: minden harmadik vevő csak azért vesz meg valamit, mert éppen rendkívül alacsony, akciós áron kapható - állapítja meg a Gfk felmérése. Ezt követi az a fogás, amikor azonos árért nagyobb mennyiséget lehet vásárolni, végül, amikor bizonyos termék megvásárlása után a következőt ingyen lehet megkapni.

A legtöbbet élelmiszert vásárol akciósan a lakosság, majd a tisztító- és mosószerek, illetve testápolási és tisztálkodási cikkek következnek.

A kóstoltatásnak a vevők egyhatodára van hatása, míg ugyanekkora arány azoké, akik biztos nem vásárolnak kóstolást követően. A vásárlással kapcsolatos nyereményjátékok közül a legkedveltebb, amikor a nagyobb díjak mellet sok kisebbet is lehet nyerni.

A tanulmányból még kiderül az is, hogy az akciókat elsősorban az érettségizettek, illetve havi nettó 150 ezer forintnál nagyobb jövedelemmel rendelkező háztartásban élők használják ki a leggyakrabban, de a Budapesten és a vidéki városokban élőkre, valamint a nagyobb családokra is jellemző, hogy sokat vásárolnak leárazások keretében.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)