Innovációs vetélkedő középiskolásoknak

Innovációs vetélkedőt szervezett középiskolásoknak a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, az innovációt népszerűsítő regionális kampány részeként. A verseny helyszíne a zalaegerszegi Széchenyi-tagiskola volt, ahol öt középiskolai csapat mérte össze tudását (köztük a Ganz-Munkácsy és a házigazda intézmény diákjai).



A verseny és az azt megelőző felkészítő órák célja az innovációs szemlélet- és gondolkodásmód terjesztése a lakosság, ezen belül a fiatalok körében. A vetélkedőn az elméleti tudás mellett a gyakorlatiasság és a kreativitás is szerepet kapott, változatossá és játékosabbá téve ezzel a feladatokat.

Az innovációs verseny több mint 85  pályázat érkezett a verseny titkárságára (ebből 25 db határon túli magyar fiataloktól).

Ezek közül:


22 pályázat tudományos kutatási vizsgálatok, mérések elvégzését és összefoglaló tanulmány elkészítését,
25 pályázat új eszköz, eljárás kidolgozását tűzte ki célul.
Kidolgozásra javasolt pályázatok

  • A GPS nagypontosságú alkalmazása a külszíni fejtésű bányák bányászati eszközeinek vezérlésénél és annak térinformatikai alkalmazása
  • Magyarkanizsa bányatavainak rekultivációja
    Továbbfejlesztett, új műszaki tartalommal kiegészített, hidraulikus vágószerkezettel működő és szemveszteség nélkül üzemelő betakarító gépek, mezőgazdasági kombájnok az elvégzett kutatások és előkísérletek méréseinek az eredményeire alapozva, építve
    Dyna - A titkos fegyver
    Mini Food Additive Database (MIFAD)
    Szélturbina
    Beszéd szintetizálás

  • Wilson-tétel prímtesztként
    Mértanfeladatok megoldása komplex számok segítségével
    Perfect Anemoto Verticalis
    3D-s radioaktív nyomdetektor
    Labirintusok megoldása programozható robotokkal, az Ariadné Fonala nevű robot elkészítése
    Tájökológiai vizsgálatok a Szekszárdi dombság területén
    II.-Labdán típusú diterpenoidok bioszintézisének nyomon követése
    Pikáns-brikett
    A gyógyhatású élelmiszerek új nemzedékének kifejlesztése
    Dehogy Determinisztikus a Természet!
    A szénkörforgás matematikai modellezése
    Vízanalitikai monitoring rendszer a felszíni vizek minőségének gyors és megbízható

  • Gömb alakú guruló robot - Guruló golyó
    Önszabályozó aerodinamikai rendszer, mint forma-1-es orrész
    Fenntartható-e az Ártér? Vizsgálatok a váci ártéri erdőfolt és tanösvény területén
    Az empirikus kutatás és a tudományos megalapozottság kettőssége egy többfunkciós napkollektor hatékonyságnövelő szempontrendszerében
    Solarkollektoros rendszer
    A folyóvizek minőségének meghatározása terepi körülmények között
    Biodízel gyártásánál fellépő hiányosságok kezelése, valamint új, esetleges bioüzemanyagok előállítása
    Füstmennyiség által vezérelt ventillátoros szellőztetés
    Tehergépjárművek erőátvitele
    A savas eső

  • Blind Navigator
    Olcsóbb napkollektorok a napenergia hasznosításának gyorsabb elterjesztéséért
    A vasbeton szerkezetek rongálódásai az elektromos áramok hatására,
    Megelőzési lehetőségek - védelmi megoldások
    Székelyszáldombosi (Altalajkincsek) borvizek ismertetése
    Hogyan készítsünk olcsón napkollektort?
    Veszélyes folyadékok biztonságos tárolása a föld alatt
    Tárgyak, alakzatok, illetve emberi arcok fölismerése számítástechnikai úton
    Együttműködést hatékonyan támogató táblázatkezelő
    Az idő - pontosan és szépen...

  • Immunkémiai reakción alapuló analitikai módszer alkalmazása a felszíni vizek növényvédőszer-maradék koncentrációjának monitorozására
    A s (n) számelméleti függvény alkalmazhatósága a kódolás, titkosítás területén
    Passworld Identity "Több, mint jelszó..."
    Intelligens duplo
    A textíliák mintázata és a felhasznált
    Hulladékhő pumpa
    A modern elővárosi tömegközlekedés lehetőségeinek vizsgálata a budapesti 142. sz. vasútvonalon

  • Hidraulikus műizom
    A Büdös-kút
    A Fortyogó Fürdő újjászületése
    Alternatív energiaforrások felhasználásának lehetőségei Székelyföldön

 

 

Nagy András, a szervező ZMVA ügyvezető igazgatója megjegyezte, párhuzamosan több innovációs projekttel is foglalkoznak. Ezek a termék-előállítást, a kutatásfejlesztést, a nemzetközi kapcsolatokat, illetve szakember foglalkoztatást foglalják magukba, de arra, mint most, kevés alkalom adódik, hogy kampányszerű ismeretterjesztésre legyen mód.

- A diákok kezdetben nem tudták hova tenni a nevezett fogalmat, majd amikor látták, hogy milyen kreatív dolgokat takar, gyorsan megkedvelték - tette hozzá az igazgató.

 

Végül a több órás feladatsor megoldása után, a keszthelyi Asbóth - szakiskola diákjai jutottak tovább a regionális döntőbe, melyet szintén Zalaegerszegen bonyolítanak majd le, április 15-én. A széchényisek a harmadik, a ganzosok negyedik helyen végeztek.

 

Forrás: www.zalaegerszeg.hu

Zalaegerszeg Online: www.zalaon.hu


Szóljon hozzá a zalaegerszegi fórumon!