Kezdik felfedezni a bevásárlók a csütörtököt

Miután egyre gyakrabban kezdődnek csütörtöki napon az áruházak akciói, így az eddigi legforgalmasabb napoknak számító péntek és szombat mellé kezd felzárkózni a csütörtök is.
Legalábbis a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, a hazai kiskereskedelem helyzetét feltáró jelentése szerint idén a hét utolsó előtti munkanapjának az erősödése is megfigyelhető volt.

A jelentésből az is kiderült, hogy a legforgalmasabb órák továbbra is délelőttre esnek. A 9-12 óra közötti időszak adja a teljes forgalom hatvan százalékát. A hipermarketekbe azonban már inkább délután jár vásárolni a lakosság, ahogy a Lidl-be is, miközben a többi diszkontot szintén a délelőtti vásárlás jellemzi.

Gyalog már csak a vásárlók 49%-a megy el a boltba, s az autós bevásárlások szerepe ezzel szemben évről évre nő. Ismét egyre gyakoribbá kezdenek válni a kártyás fizetések, bár még mindig csupán tíz százalékot tesznek ki.

A bolttípusok közül egyébként tovább hódítanak a hipermarketek és a diszkontok: piaci részesedésük két-két százalékkal nőtt az első félévben. A felmérés szerint a hipermatketek vásárlói köre egyre idősebbé válik, ahogy mind nagyobb számban látogatja az ötven-hatvan éves korosztály, ugyanakkor a diszkont a fiatalok kedvelt bevásárlási terepe, itt egyre nő a harminc-negyven éves korosztály súlya.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)