Lakásvásár-roadshow 2005: 50 millió forintos házat is kerestek

Sikeres évet tudhat maga mögött a Lakásvásár rendezvénysorozat: a két budapesti kiállításon közel húszezer látogató vette meg a belépőjegyét, de az ingyenes vidéki vásárokon is nagy volt a forgalom a bejáratnál és a standoknál. Nézzük, hogyan látták mindezt a legilletékesebbek, a kiállítók!
Gáspár László marketing munkatárs, OTP Ingatlan Rt.
Az OTP Ingatlan Rt. már szinte törzsvendégnek számít a budapesti Lakásvásárokon. Márciusban Gyurcsány Ferenc miniszterelnök kereste fel standunkat, szeptemberben pedig Kolber István miniszter úr és a visegrádi országokból érkezett kollégái érdeklődtek kínálatunk felől. Jövőre Károly, walesi hercegre számítunk, de ha megoldható, hogy Claudia Schiffer látogasson meg minket, akár nagyobb standot is hajlandóak vagyunk bérelni. Komolyra fordítva a szót: 2005-ben is részt vettünk mind a tavaszi, mind az őszi rendezvényen, és ezt a hagyományt a jövőben is folytatni kívánjuk.

Gerő András vezérigazgató-helyettes, Otthon Centrum:
Véleményem szerint ebben az évben az őszi budapesti Lakásvásár sikeresebb volt a tavaszinál. Elképzelhető, hogy márciusban a látogatók még csak ízlelgették" a kínálatot és a lakásvásárlási kedv nem igazán jött meg a zöldellő évszakkal, ellenben az ősz mindenképpen nagyon sok eladást hozott az Otthon Centrum számára.
Azt gondolom, hogy nagy előrelépés történt idén ősszel a standok kialakításában, a vásárt minőségében megerősítette az erős szakmai jelenlét mellett a lakást vásárolni akaró" ügyfelek aktív jelenléte.
Mindemellett meggyőződésem, hogy az egyes cégek nem veszik elég komolyan a marketing szerepét az értékesítésben, és ezáltal nem igazán költenek a standok valamint a marketing és értékesítési anyagok minőségére.
Cégünk évente többször vesz részt külföldi kiállításokon, ahol gyakorlatilag a tranzakció a standon történik, legyen szó lakáseladásról vagy nagyobb beruházások, befektetések értékesítéséről. Az írországi vagy a spanyol minta mindenképpen rámutat arra, hogy igenis érdemes ezekre a területekre többet allokálni, hiszen az értékesítést nagyban képesek szolgálni a koncentrált kereslet miatt."

Halasy Tamás üzleti marketing-igazgató, FHB Földhitel- és Jelzálogbank Rt.
Amellett, hogy különösen a tavaszi Lakásvásáron rendkívül sok új ügyfél talált meg minket, számomra a 2005-ös vásárok legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor az őszi rendezvényt megnyitó Visegrádi Négyek, Bulgária és Románia lakásminiszterei meglátogatták az FHB standját, ugyanis első alkalommal képviselhettem a bankot- mondhatni - nemzetközi szinten is. Soha nem felejtem el, amint a népes delegáció és újságírók gyűrűjében kellett bemutatni tevékenységünket miközben a szakminiszterek megelégedéssel konstatálták, hogy Magyarországon sok az olyan fiatal középvezető, mint én. Bevallom kissé izgultam, de minden simán ment."

Illy Gusztáv értékesítési vezető, AL Holding
Kétségtelen, hogy a Lakásvásár a magyarországi tematikus kiállítások között is egyedülálló fejlődést mutat. Erre az évre egy mozgalmas, tetszetős vásárrá nőtte ki magát és a kiállítók megjelenésében is egyértelműen látszik, hogy a lakásépítő, lakásforgalmazó cégek fontos és meghatározó értékesítési csatornaként kezelik ezt a rendezvényt. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy már a Lakásvásár gyerekkorában" felfedeztük az ebben rejlő lehetőségeket és támogatóként csatlakoztunk a szervezőkhöz. A budapesti kiállításokon gyakorlatilag a komplett lakáspiac feltérképezhető, magunk is figyeljük a kínálat és kereslet jelenségeit, ritmusát, újdonságait. Továbbra is optimisták vagyunk, nemcsak a Lakásvásár jövőjét, hanem az egész piacot illetően. Az most már biztosan látszik, hogy az új lakást kínálók versenyében csak az tud talpon maradni, aki jó minőségű, gondosan tervezett és kivitelezett otthonokkal jelenik meg. Igyekszünk továbbra is ezt az üzleti filozófiát követni és a budapesti és vidéki lakásvásárok, azaz a Lakásvásár-roadshow törzsutasai között megjelenni.

Pajna Zoltán alpolgármester Debrecen
A lakásvásár olyan, mint a piac. Az eladók, a kiállítók a legszebb terméküket kínálják. Miközben folyamatosan csökken a lakásépítési kedv, nő az eladatlan lakások száma,csökken a vásárlók jövőbe vetett bizalma. Debrecen a közösségi beruházások megvalósításával segíti az építőipart a jelenlegi gazdasági válság mielőbbi leküzdésében.
Az eddigi lakásvásárokon egy dinamikusan fejlődő, regionális nagyváros beruházásait mutattuk be. A következő években a Debrecenben megvalósuló beruházások érdekes szinfoltjai lesznek a kiállításnak.

Samu Attila ügyvezető igazgató Androméda Kft., Szeged
Két éve, amikor megkerestük a szervezőket a szegedi lakásvásárral kapcsolatban, akkor valahogy így képzeltük el a vásár hangulatát és sikerét. Mi ingatlan közvetítőként még pontosan nem tudtuk lemérni az idei kiállítás hatását, de az biztos, hogy a mi standunknál legalább kétszer annyian érdeklődtek, mint egy éve. Ritka alkalom, hogy valaki nálunk 50 millió forintos házat keressen, most ez is megtörtént. Az általunk meghívott kiállítok elégedettek voltak a látogatói érdeklődéssel. Azok közül, akik még nem csatlakoztak a kiállítói körhöz, többen sajnálták, hogy nem jelentek meg. Jót tett a vásár hangulatának, hogy a városvezetés is komolyabban vette a kiállítást. Érdekeségképpen megemlítjük, hogy bár nyitás előtt is sokan érdeklődtek, első vásári ügyfeleink között több panellakást kereső fiatal házaspárral találkoztunk. Tapasztalataik szerint a vásár előtti két-három hétben kismértékben emelkedtek a panelárak. Ezt persze ellenőrizni nem tudjuk, de érdekes vélemény. Összefoglalva, ilyen vásári hangulatért érdemes volt dolgozni. Örülünk, hogy a Lakásvásár partnerei lehetünk.

www.tozsdeforum.hu